سه نقشه زمین شناسی رونمایی شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، ' متالوژنی خاورمیانه ' ، ' پراكندگی مواد معدنی كشورهای عضو اكو ' و ' نقشه توزیع و پراكندگی مواد معدنی ایران در مقیاس یك میلیونیوم ' نقشه های رونمایی شده هستند.

' علی آقا نباتی ' تهیه كننده نقشه ' متالوژنی خاورمیانه ' در حاشیه مراسم اختتامیه سی امین گردهمایی علوم زمین به خبرنگار علمی ایرنا گفت: تهیه نقشه هایی در سطح بین المللی یكی از فعالیت های سازمان زمین شناسی است كه تهیه نقشه متالوژنی خاورمیانه یكی از این فعالیت هاست.

وی افزود: زمان ، نحوه ، علت و اندازه تشكیل این معادن در كشورهای خاورمیانه مشخص شده است .

مشاور رییس سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور ادامه داد: از آنجا كه علوم زمین شناسی به مرزهای جغرافیایی محدود نیست ، كشورها می توانند با توجه به داده های این نقشه ، برنامه های اكتشافی خود را تهیه كنند.

آقانباتی گفت: از داده های این نقشه می توان برای برنامه ریزی های اكتشافی با هدف دستیابی به مواد اولیه صنایع استفاده كرد كه دراین صورت هزینه ، ریسك و زمان اكتشاف تا حد زیادی كاهش می یابد.

*** نقشه پراكندگی مواد معدنی كشورهای عضو اكو

' امید اردبیلی ' تهیه كننده نقشه پراكندگی مواد معدنی كشورهای عضو اكو دراین باره به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این نقشه با توجه به قرارداد سازمان زمین شناسی و سازمان اكو تهیه شده كه در آن پراكندگی نقاط معدنی 10 كشورعضو اكو مشخص شده است.

وی با بیان اینكه شش هزار و 200 نقطه معدنی دراین نقشه مشخص شد افزود: تمام نقاط مشخص شده بر روی آن بر اساس استانداردهای تعیین شده و اكنون دركتابخانه ملی به ثبت رسیده و آماده چاپ است كه بعد از چاپ برای مراكز علمی و دانشگاهی ارسال می شود.

*** نقشه توزیع و پراكندگی مواد معدنی ایران در مقیاس یك میلیونیوم'

' كامران متولی ' یكی از تهیه كنندگان نقشه ' توزیع و پراكندگی مواد معدنی ایران در مقیاس یك میلیونیوم' به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این نقشه توسط پایگاه ملی داده های علوم زمین تهیه شده است.

وی با بیان اینكه این نقشه پس از 18 سال بازنگری شده است افزود: در نقشه اول سه هزار و 200 نقطه معدنی مشخص شده بود كه بعد از بازنگری و پنج سال تحقیق به 12 هزار و 200 نقطه ارتقاء یافت.

متولی اظهارداشت: دراین نقشه 49 نوع ماده معدنی با توجه به اندازه ، جایگاه معدنی و ارزش آن تقسیم بندی شده و هر كانی یك كد دارد كه با مراجعه به كدها دستیابی به اطلاعات كانی مورد نظر به آسانی صورت می گیرد.

به گفته وی نقشه توزیع و پراكندگی مواد معدنی ایران در مقیاس یك میلیونیوم با همكاری علی نجفی و مریم عبدی تهیه شده است.

سی امین گردهمایی علوم زمین از اول اسفندماه در سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور آغاز شد و امروز - چهارشنبه - به كار خود پایان داد.

علمی **9014**1544





:: برچسب‌ها: کلیسا , بچه ها , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: